طرز تهیه تست آووکادو برای سرو در کنار تخم مرغ

طرز تهیه تست آووکادو در کنار تخم مرغ
آسان
1 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

تخم مرغ با تست آووکادو یک صبحانه جذاب و مقوی است که نظر هر کسی را جلب می‌کند. اگر از طرفداران آووکادو هستید، این صبحانه را از دست ندهید. همچنین اگر صبح‌ها وقت کافی برای درست کردن یک صبحانه کامل را ندارید، می‌توانید این تست را در کمتر از ۱۰ دقیقه آماده کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید. در ادامه، طرز تهیه نیمرو با تست آووکادو را به سه روش آموزش می‌دهیم. بنابراین اگر قصد درست کردن این وعده جذاب را دارید، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

این تست را می‌توانید به سه روش تهیه کنید. در واقع تفاوت این دستورها به روش پخت تخم مرغ بستگی دارد. در ادامه به تفاوت این روش‌ها خواهیم پرداخت.

مواد لازم برای تهیه نیمرو با تست آواکادو

  • آووکادو یک عدد
  • تخم مرغ یک عدد
  • نان تست یک عدد
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
  • سس تند (اختیاری) به مقدار لازم

مراحل تهیه نیمرو با تست آووکادو

مرحله اول

برای درست کردن این صبحانه ساده و خوشمزه ابتدا باید یک نان تست را برشته کنید. سپس، آووکادو را درون یک کاسه له کنید و به آن نمک و فلفل اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا به اصطلاح ادویه‌ها خوب به خورد آووکادو برود.

مرحله دوم

در مرحله بعدی، باید تخم مرغ را نیمرو کنید. برای این کار همان‌طور که می‌دانید مقدار کمی روغن را درون یک تابه نچسب ریخته و سپس، تخم مرغ را باید درون تابه بشکنید. بهتر است قبل از شکستن تخم مرغ‌ها درون تابه کمی زردچوبه و فلفل در روغن اضافه کنید و اجازه دهید تا داغ شوند. به این ترتیب، مواد مفید درون زردچوبه آزاد می‌شود. بعد از افزودن تخم مرغ می‌توانید به مقدار دلخواه نمک و فلفل هم استفاده کنید.

مرحله سوم

در این مرحله، آووکادوی له شده را روی نان برشته بمالید. به گونه‌ای که تمام نان به آووکادو آغشته شده باشد. سپس، نیمرو را از داخل تابه برداشته و به صورت کامل روی نان و آووکادو قرار دهید. به همین راحتی نیمرو با تست آووکادوی شما آماده است. نوش جان!

مراحل تهیه تخم مرغ همزده با تست آووکادو

مرحله اول

برای درست کردن تخم مرغ همزده با تست آووکادو باید آووکادو را له کرده با نمک و فلفل طعم‌دار کنید و سپس آن را روی نان برشته بمالید.

مرحله دوم

تخم مرغ را درون یک کاسه بشکنید و به آن کمی روغن زیتون و نمک و فلفل را اضافه کنید. حال باید تخم مرغ را خوب هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله سوم

مرحله بعدی، زمان سرخ کردن تخم مرغ است. باید تخم مرغ را درون یک تابه کوچک نچسب بریزید. سپس، کمی که سفت شد آن را هم بزنید. در آخر هم آن را روی نان و آووکادو قرار داده و نوش جان کنید.

مراحل تهیه تخم مرغ آبپز با تست آووکادو

مرحله اول

ابتدا قابلمه را پر از آب کرده و روی حرارت قرار دهید تا زمانی که به جوش آید. سپس، یک عدد تخم مرغ را داخل آن قرار دهید و حرارت را کم کنید. زمان لازم برای پختن کامل تخم مرغ ۱۵ دقیقه است.

مرحله دوم

در زمانی که تخم مرغ در حال پختن است، نان را برشته کرده و آووکادو کوبیده شده را روی آن بمالید. پس از آن‌ که تخم مرغ پخته شد، پوست آن را بگیرید. یک تکنیک ساده برای راحت‌تر کندن پوست تخم مرغ آب‌پز این که تخم مرغ را در لیوانی قرار دهید، آن را تا روی تخم مرغ با آب سرد پر کنید. سپس، با قرار دادن در روی لیوان، شروع به تکان دادن لیوان کنید به طوری که تخم مرغ به در لیوان بخورد. با تکرار این کار، کم کم پوست تخم مرغ ترک می‌خورد. بعد از چند بار تکان دادن، تخم مرغ را از لیوان خارج کنید و پوست را به راحتی بکنید. حالا، تخم مرغ آب‌پز را به شکل ورقه‌ای برش زده و روی نان قرار دهید. در آخر هم روی آن کمی نمک و فلفل سیاه بپاشید.

نکاتی در مورد طرز تهیه نیمرو با تست آووکادو

  • برای درست کردن تست آووکادو بهتر است از آووکادوی رسیده استفاده کنید تا به راحتی بتوانید آن را له کرده و روی نان قرار دهید. توجه داشته باشید که هنگام انتخاب آووکادو می‌توانید به مقدار کمی آن را فشار دهید. در صورتی که خیلی سفت یا خیلی نرم نبود، مناسب است.
  • می‌توانید به جای آووکادو از دیپ آووکادو به روش مکزیکی استفاده کنید. به این ترتیب، یک ترکیب و مزه متفاوت را به تست آووکادو اضافه خواهید کرد.
  • لازم به ذکر است که برای تهیه این صبحانه می‌توانید از سبزی‌هایی مانند گشنیز، جعفری و ریحان تازه هم استفاده کرده و آن‌ها را با آووکادو مخلوط کنید.
  • هنگامی که آووکادو را می‌کوبید می‌توانید به آن آبلیمو بیفزایید تا طعم جذاب‌تری به صبحانه شما ببخشید.
  • توجه داشته باشید که آووکادو بعد از برش، به سرعت تغییر رنگ داده و قهوه‌ای می‌شود. بنابراین، بهتر است پس از آن که این وعده را تهیه کردید سریع مصرف کنید.
  • تست‌هایی که شبیه این دستور تهیه هستند، دستور تهیه ساندویچ گریل آووکادو است.
  • اگر علاقه‌مندید هستید دستور تهیه تست‌های دیگری را هم امتحان کنید، می‌توانید تست فرانسوی با توت فرنگی را هم امتحان کنید.

ارزش غذایی نیمرو با تست آووکادو

تست آووکادو با تخم مرغ خواص زیادی دارد و می‌تواند مقدار قابل‌توجهی از نیاز روزمره بدن به مواد مغذی را برای شما تامین کند. یک عدد نیمرو با تست آووکادو حدود ۲۰۰ کالری دارد. این مقدار کالری برای یک وعده که تا چند ساعت شما را سیر نگه می‌دارد، اندازه زیادی نیست. در ادامه جدول ارزش غذایی این تست را برای شما قرار دادیم.

مواد و محتویاتمقدار در هر تست آووکادو
انرژی۱۹۷ کالری
پروتئین۷ گرم
کربوهیدرات۵ گرم
چربی کل۱۷ گرم
فیبر۳ گرم
کلسترول۱۷۹ میلی‌گرم
سدیم۱۵۰ میلی‌گرم
ویتامین C6 میلی‌گرم
قند۱ گرم
کلسیم۲۵ میلی‌گرم
آهن۱ میلی‌گرم

دیدگاه ها