طرز تهیه ساندویچ مرغ با پنیر پیتزا ؛ وعده پروتئینی و خوشمزه، محبوب کودکان

ساندویچ مرغ با پنیر پیتزا، غذای محبوب کودکان
آسان
4 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

ساندویچ‌ همیشه یکی از غذاهای محبوب کودکان به شمار می‌رود. فرقی نمی‌کند ساندویچ با چه موادی پر شده باشد، به هر حال از سر کنجکاوی و ظاهر جذاب غذا هم که شده، کودک دوست دارد حداقل یک گاز از ساندویچ را امتحان کند. این که غذای مورد علاقه کودکتان را می‌شناسید نکته حائز اهمیتی است اما در عین حال نباید از این نکته غافل شوید که خوردن ساندویچ‌های آماده در طولانی مدت می‌تواند بر سلامت فرزندانتان تأثیر بگذارد. ساندویچ اگر سالم نباشد، می‌تواند مانعی برای رشد طبیعی آن‌ها باشد.

پس چه بهتر که خودتان دست به کار شوید و با موادی بسیار ساده، ساندویچ‌هایی خوشمزه اما سالم برای کودکانتان تهیه کنید. یکی از آسان‌ترین و خوشمزه‌ترین انواع این غذاهای محبوب، ساندویچ مرغ با پنیر پیتزا است. این ساندویچ به راحتی قابل تهیه است و وعده مناسبی برای تغذیه کودکان در حال رشد به حساب می‌آید. این غذا سرشار از پروتئین است و همراه با یک سالاد مقوی می‌تواند انرژی مورد نیاز دلبندتان را تأمین کند.

مواد لازم برای تهیه ساندویچ مرغ با پنیر پیتزا

  • سینه مرغ (پخته و خرد شده) دو عدد
  • پیاز متوسط یک عدد
  • پودر سیر یک قاشق چای‌خوری
  • فلفل قرمزنصف قاشق چای‌خوری
  • سس گوجه فرنگی کاله یک قاشق چای‌خوری
  • خامه ترش کالهیک چهارم فنجان
  • سس مایونز کاله یک چهارم فنجان
  • پنیر خامه‌ای ویلی کاله 110 گرم
  • پنیر بلوچیز کاله (خرد شده) نصف فنجان
  • پنیر چدار کالهچهار برش
  • نان ساندویچ هشت برش

طرز تهیه ساندویچ مرغ با پنیر پیتزا : وعده پروتئینی و خوشمزه، محبوب کودکان

مرحله اول

برای تهیه ساندویچ مرغ با پنیر پیتزا خوشمزه برای پیک‌نیک یا میان‌وعده روز، قدم اول آماده‌سازی مرغ برای پخت است. ابتدا دو عدد سینه مرغ را به خوبی شسته و تمیز کنید. سپس آن را خرد کنید و همراه با کمی آب و یک عدد پیاز نصف شده داخل یک قابلمه بپزید. در صورت تمایل برای رنگ گرفتن مرغ می‌توانید مقداری زردچوبه هم داخل قابلمه بریزید.

مرحله دوم

سینه مرغ را بعد از پخته شدن با کمک چنگال به تکه‌های کوچک‌تر تقسیم کنید. یک کاسه با اندازه متوسط بردارید و سینه مرغ خرد شده را داخل آن بریزید. سپس، یک قاشق چای‌خوری پودر سیر، نصف قاشق چای‌خوری فلفل قرمز و یک قاشق چای‌خوری سس قرمز تند به مرغتان اضافه کنید. در ادامه، یک چهارم فنجان سس مایونز و یک چهارم فنجان خامه ترش را به مرغ اضافه کنید. همه مواد را خوب هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند.

مرحله سوم

نصف فنجان پنیر بلوچیز را خرد کنید. داخل یک کاسه دیگر، 110 گرم پنیر خامه‌ای ویلی را با نصف فنجان پنیر بلوچیز خردشده مخلوط کنید. پس از این که مخلوطی یکدست و لطیف از پنیرها به دست آمد، مخلوط را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید. چهار برش از نان ساندویچی را مقابل خود بگذارید و به مقدار دلخواه از مخلوط پنیر خامه‌ای و بلوچیز روی آن‌ها بمالید. یک ورقه پنیر چدار را روی چهار برش نان ساندویچی باقی‌مانده قرار دهید. به مقدار دلخواه از مخلوط مرغ را روی پنیر چدار بریزید. سپس برش‌های نان را به شکل ساندویچ روی هم قرار دهید. می‌توانید روی ساندویچ‌ها کمی هم سس مایونز بریزید. بعد از آن نوبت گریل کردن ساندویچ‌ها است.

مرحله چهارم

هر طرف را به مدت دو دقیقه در ماهیتابه گریل کنید. هنگامی که پنیر چدار آب شد، ساندویچ مرغ با پنیر پیتزا آماده سرو است. تنها چیزی که می‌تواند مزه این ساندویچ را بهتر و کامل‌تر کند یک سالاد خوشمزه است. چه بهتر که این سالاد با مواد تازه و طبیعی تهیه شده باشد. پس پیشنهاد می‌کنیم سالاد پنیر کبابی گریل شده، سالاد کلم، سالاد کلم بروکسل و انار، سالاد کینوا با هالومی و یا هر سالاد جذاب دیگری را در کنار ساندویچ مرغ با پنیر پیتزا برای کودکتان سرو کنید. نوش جان!

نکات ساندویچ مرغ با پنیر پیتزا

  • این غذا را می‌توانید در کنار سیب زمینی سرخ کرده برای کودک خود سرو کنید. پیشنهاد جذاب ما برای کوذکتان سیب زمینی سرخ کرده هندی است.
  • به جای آبپز کردن سینه مرغ، می‌توانید آن را داخل تابه گریل کنید. احتمالاٌ شما هم موافق هستید که رزماری طعم و طعم فوق‌العاده‌ای به غذاهای گوشتی به خصوص مرغ می‌دهد. پس طرز تهیه مرغ گریل شده با سیر و رزماری را از دست ندهید. اگر هم طعم سیر را دوست ندارید، می‌توانید از ترکیب سیر استفاده نکنید.
  • در صورت تمایل می‌توانید روی برش‌های نان مقداری کره بمالید تا ساندویچ‌تان تردتر شود.
  • همچنین می‌توانید به مقدار دلخواه اسفناج پخته شده به مخلوط مرغ اضافه کنید و ارزش غذایی این ساندویچ دوست داشتنی را بالاتر ببرید.
  • در صورتی که طعم زیتون را می‌پسندید، پیشنهاد می‌کنیم که نصف فنجان زیتون خرد شده داخل مواد ساندویچ اضافه کرده و مزه متفاوتی را تجربه کنید.
  • مواد باقیمانده ساندویچ را می‌توانید تا یک هفته درپخچال نگهداری کنید. برای این کار حتما روی کاسه را با محافظ پلاستیکی بپوشانید.

دیدگاه ها