طرز تهیه چیز کیک نیویورکی در فر به ساده ترین روش

طرز تهیه چیز کیک نیویورکی در فر
آسان
۸-۱۰ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

چیزکیک از دسرهای خوشمزه‌ای است که خیلی‌ها آن را دوست دارند پس برای درست کردن آن به ساده‌ترین روش نباید غافل شد. چیز کیک به دو روش یخچالی و با فر درست می‌شود که چیزکیک نیویورکی هم از این قائده مستنثنی نیست. طرز تهیه چیز کیک نیویورکی در فر را در این مطلب بخوانید تا با درست کردن آن حال‌وهوای شب‌های نیویورک را تجربه کنید.

مواد لازم برای تهیه چیز کیک نیویورکی در فر

  • بیسکویت کراکر یک‌دوم فنجان
  • کره ذوب‌شده بدون نمک پنج قاشق غذاخوری
  • شکر دو قاشق غذاخوری
  • نمک یک‌هشتم قاشق چای‌خوری
  • پنیر خامه‌ای چهار فنجان
  • شکر دو لیوان
  • آرد سه قاشق غذاخوری
  • وانیل به مقدار لازم
  • پوست رنده‌شده لیمو یک قاشق چای‌خوری
  • آب‌لیمو دو قاشق چای‌خوری
  • نمک یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
  • تخم‌مرغ بزرگ شش عدد
  • خامه ترش یک‌دوم فنجان

طرز تهیه کراست چیز کیک نیویورکی در فر

۱. فر و قالب را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه چیز کیک نیویورکی در فر باید مواد لازم را همانند دستور تهیه کیک ساده باید مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا برای پخت این دسر نرم و ابریشمی آماده شود. حال فر را با دمای ۲۷۸ درجه سانتی‌گراد روشن کرده و سینی فر را در طبقه وسط یا پایینی بگذارید. حال به یک ورقه فویل محکم و قالب کمربندی نیاز دارید. ورقه فویل را از زیر قالب کمربندی بالا بیاورید. اطراف آن را کامل با فویل بپوشانید تا هیچ درزی در اطراف و قسمت زیری قالب باقی نماند.

۲. کراست را درست کنید

در دومین مرحله از طرز تهیه چیز کیک نیویورکی در فر مانند دیگر دستورهای تهیه چیزکیک باید به سراغ آماده کردن کراست آن بروید. ۱۲ عدد بیسکویت کراکر را به اندازه یک‌دوم فنجان خرد کنید. یک کاسه مناسب انتخاب کنید تا کراکرهای خرد‌شده، شکر، کره ذوب‌شده و نمک را در آن بریزید. مخلوط را خوب هم بزنید تا با یکدیگر ترکیب شوند. در ادامه خرده بیسکویت‌ها را در کف قالب ریخته و با پشت لیوان خوب فشار دهید. حال کراست را به مدت ۱۰ دقیقه داخل فر بگذارید تا گرفته و سفت شوند. در نهایت قالب را بیرون آورده و کنار بگذارید. دمای فر را به «=۱۶۲ درجه سانتی‌گراد»= کاهش دهید. یک کتری آب‌ بگذارید تا به جوش بیاید.

۳. خمیر را درست کنید

در سومین مرحله از طرز تهیه چیز کیک نیویورکی در فر باید خمیر چیزکیک نیویورکی را درست کنید. پس یک کاسه بزرگ انتخاب کرده تا در آن پنیرخامه‌ای، شکر و آرد را با سرعت متوسط حدود یک دقیقه هم بزنید تا یک‌دست شوند. برای اطمینان از یک‌دست بودن مخلوط، کف و کناره‌های کاسه را هم بتراشید. در ادامه وانیل، پوست لیمو و آب‌لیمو را هم اضافه کرده و مجدد هم بزنید. حال نوبت به تخم‌مرغ‌ها می‌رسد و آن‌ها را یکی‌یکی اضافه و برای چند دقیقه با سرعت کم هم بزنید. در آخر خامه ترش را هم اضافه و تا یک‌دست شدن مخلوط، مواد را هم بزنید. در این مرحله تنها مراقب باشید که بیش از حد مخلوط را هم نزنید.

۴. خمیر را به کراست اضافه کنید

در چهارمین مرحله از طرز تهیه چیز کیک نیویورکی در فر باید قالب چیزکیک را داخل یک تابه بزرگ‌‌تر بگذارید. خمیر را داخل کراست بریزید. حال آب جوش را داخل تابه ریخته تا جایی که حدود سه سانتی‌متر از قالب بالاتر بیاید. قالب را با همان تابه برای یک ساعت و چهل‌و‌پنج‌ دقیقه داخل سینی فر بگذارید تا بپزد. شما باید با طلایی شدن روی چیزکیک با فویل آن را بپوشانید. دقت داشته باشید که کیک‌تان به حالت مایع دیده نشود. در ادامه تابه را از فر خارج و روی توری خنک‌کننده بگذارید. یک ظرف را با آب خنک پر کنید. قالب را برای ۴۵ دقیقه داخل آن بگذارید تا آب گرم شود. فویل را جدا کنید. لبه‌‌های کیک را با چاقوی تیز بکشید تا به کناره‌های ظرف نچسبد. در قالب را با یک درپوش پلاستیکی بسته و برای یک شبانه‌روز در یخچال قرار دهید.

چیز کیک نیویورکی را سرو کنید

سرو چیزکیک نیویورکی

در آخرین مرحله از طرز تهیه چیز کیک نیویورکی باید به آرامی چیزکیک را از قالب خارج کرده و داخل ظرف سرو موردنظرتان قرار دهید. آن را با سس شکلاتی و برش‌هایی از میوه‌های فصل تزئین‌ش کنید.

دستور تهیه چیز کیک نیویورکی در فر

نکات تکمیلی پخت چیز کیک نیویورکی

طرز تهیه چیز کیک گاهی برای افراد یک چالش بزرگ محسوب می‌شود در صورتی که آن را به ساده‌ترین روش برای میهمانی‌ها و مراسم‌های تولدتان می‌توانید درست کنید. نکات تکمیلی گفته شه تهیه آن را برایتان راحت‌‌تر خواهد کرد.

استفاده از آب در پخت چیزکیک نیویورکی

استفاده از آب جوش در طرز تهیه چیز کیک نیویورکی در فر

در طرز تهیه چیزکیک نیویورکی در فر استفاده از آب حین پخت بسیار مهم است چراکه منجر به پخت ملایم و یکنواخت کیک‌تان می‌شود. از سویی دیگر قرار دادن قالب کمربندی در تابه بزرگ آب در فر از سوختن لبه‌های چیزکیک و چسبیدن آن به قالب جلوگیری می‌کند. با فراهم کردن محیطی مرطوب برای پخت چیزکیک، در آخر یک دسر نرم و ابریشمی خواهید داشت.

مواد جایگزین در تهیه چیزکیک نیویورکی

در طرز تهیه چیزکیک نیویورکی به راحتی می‌توانید موادی مانند پنیر و بیسکویت را جایگزین کنید. اگر دسترسی به بیسکویت کراکر ندارید به راحتی می‌توانید آن را بیسکویت ساقه‌طلایی و بیسکویت‌های پتی‌بورجایگزین کنید. پنیر هم مانند بیسکویت از اصلی‌ترین پایه‌های چیزکیک محسوب می‌شود پس پنیر ماسکارپوونه می‌تواند بهترین انتخاب‌تان باشد. در صورت عدم‌دسترسی به آن، از پنیر خامه‌ای یا لبنه هم می‌توانید استفاده کنید. برای بافت بهتر دسرتان، پنیر خامه‌ای را باید آن‌قدر بزنید تا یک‌دست شود. برای جلوگیری از سفت و گلوله‌گلوله شدن پنیر خامه‌ای‌تان حتما قبل از استفاده آن را به دمای محیط برسانید.

طرز تهیه چیزکیک رژیمی

طرز تهیه چیز کیک رژیمی نیویورکی

اگر از برنامه غذایی خاصی پیروی می‌کنید اما از خوردن این چیزکیک خوشمزه هم نمی‌توانید دست بکشید پس بهتر است آن را رژیمی درست کنید. در دستور تهیه چیزکیک رژیمی باید از بیسکویت‌های بدون گلوتن و قند استفاده کنید. از سویی دیگر سه قاشق غذاخوری آرد را با یک‌و‌نیم قاشق غذاخوری آرد بدون گلوتن جایگزین کنید.

تفاوت چیز کیک یخچالی و نیویورکی

چیزکیک به هر روشی که درست شود معمولا دستورهای مشابهی دارد چراکه پایه‌ همگی آن‌ها بیسکویت و پنیر خامه‌ای است. مهم‌ترین تفاوتی که برای آن‌ها می‌توان قائل شد استفاده از انواع بیسکویت، خامه و پنیر است. مهم‌ترین تفاوت بین چیز‌کیک یخچالی و نیویورکی که می‌توان به آن اشاره کرد استفاده از خامه ترش در چیزکیک نیویورکی و قرار دادن آن در فر است. در بیشتر دستورهای چیزکیک باید آن را برای چند ساعت در یخچال گذاشت تا آماده سرو شود.

تاپینگ‌ های چیز کیک نیویورکی

تاپینگ های چیز کیک نیویورکی در فر

برای سرو و تزئین چیز کیک تاپینگ‌های مختلفی در دسترس‌تان قرار دارد. برش‌های میوه، سس کاتلا، شکوفه‌های خامه، پوره توت‌فرنگی یا مارمالاد آلبالو بهترین گزینه‌هایی هستند که با توجه به سلیقه‌تان می‌توانید آن را به کار ببرید.

قالب کمربندی در تهیه چیز کیک

قالب مهم‌ترین وسیله‌ای است که در طرز تهیه چیزکیک یخچالی به آن نیاز دارید. باید آن را کمی چرب کرده و کاغذ روغنی یا پلاستیک کف آن را بپوشانید تا چیزکیک به راحتی جدا شده و به قالب نچسبد.

برش چیز کیک نیویورکی

برش دادن چیز کیک نیویورکی

برای جلوگیری از خرد شدن چیزکیک هنگام برش باید از یک چاقوی تیز و مرطوب استفاده کنید. برش‌های تمیز چیزکیک، زیبایی آن را دو چندان می‌کند پس یک کاسه آب داغ کنار خود بگذارید. قبل از هر برش باید چاقو را برای چند ثانیه داخل آب داغ ببرید تا تیغه‌اش گرم شود. سپس آن را با یک حوله تمیز خشک کنید. چیزکیک را برش دهید و داخل بشقاب بگذارید. این کار را هر بار تکرار کنید تا برش‌های تمیزی داشته باشید.

نگه داری چیز کیک نیویورکی

چیز کیک نیویورکی را به راحتی دو روز زودتر از مهمانی‌تان می‌توان درست کرد. فقط کافی است آن را در یک ظرف در بسته پلاستیکی بگذارید. ظرف را حتما در یخچال قرار دهید. چیز‌کیک‌تان را می‌توانید برای چند ساعت در فریزر بگذارید تا کامل سفت شود سپس آن را با فویل محکم بپیچید. چیزکیک را داخل یک پلاستیک محکم یا یک ظرف در بسته بگذارید. برای سرو آن را از شب قبل بیرون بیاورید.

دیدگاه ها