طرز تهیه کوکو ماکارونی خوشمزه و ساده – آموزش مرحله به مرحله

طرز تهیه کوکو ماکارونی
متوسط
6 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

غذایی که می‌خواهیم طرز تهیه آن را به شما آموزش دهیم، نه کوکو است و نه ماکارونی؛ بلکه تلفیقی از این دو است که به آن کوکوی ماکارونی می‌گویند. یکی از نکات جالب در مورد این غذا این است که شما می‌توانید آن را حتی با ماکارونی باقیمانده از وعده‌های غذایی قبل خود هم درست کنید، کافی است فقط به آن تخم مرغ اضافه کنید. با ما در ادامه همراه باشید تا طرز تهیه کوکو ماکارونی را درست مثل طرز تهیه پیتزای ماکارونی ببینیم.

مواد لازم برای تهیه کوکو ماکارونی

  • ماکارونی فرمی نصف بسته
  • پیاز (بزرگ) یک عدد
  • سوسیس سه عدد
  • قارچ ۲۵۰ گرم
  • تخم مرغ چهار عدد
  • فلفل دلمه‌ای (کوچک) یک عدد
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم
  • نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو ماکارونی ساده

۱. آبکش کردن ماکارونی

آبکش کردن ماکارونی برای سالاد ماکارونی

اولین مرحله از طرز تهیه کوکو ماکارونی ساده و بدون فر درست مثل طرز پخت ماکارونی ساده این است که ماکارونی را آبکش کنید. برای این کار، در یک قابلمه مقداری آب و نمک بریزید و بگذارید به جوش آید، بعد از این‌که آب جوشید، ماکارونی را به آن اضافه کنید و بگذارید حدود ۱۰ دقیقه بجوشد و نرم شود. بعد از آن، ماکارونی را آبکش کرده و با آب سرد بشورید و بگذارید خوب آبش برود و سرد شود.

۲. آماده کردن باقی مواد کوکوی ماکارونی

مواد کوکو ماکارونی

دومین مرحله از آماده کردن کوکو ماکارونی این است که باقی مواد داخل کوکو را آماده کنید. بنابراین ابتدا در یک تابه، پیازی که خوب ریز یا رنده‌ کرده‌اید را در ماهیتابه‌ای که در آن روغن داغ شده بریزید و اجازه دهید سرخ شود.

حالا نوبت تفت دادن سوسیس است. سوسیس را که نگینی خرد شده در روغنی که پیاز را در آن سرخ کرده بودید بریزید و تفت دهید. سپس فلفل دلمه‌ای ریز خرد شده را اضافه کنید و مجدد تفت دهید.

بعد از آن نوبت قارچ است. قارچ‌ها را به اندازه دلخواه‌تان خرد کنید و روی مواد بالا بریزید و اجازه دهید آب بیندازد. بعد از این‌که آبش بخار شد، نمک و فلفل و زردچوبه را اضافه کنید و اجازه دهید مواد، یک مقدار دیگر سرخ شوند. بعد از این که خوب سرخ شدند ماهیتابه را از روی اجاق بردارید و بگذارید مواد کوکو هم درست مثل ماکارونی آبکش شده خنک شود.

۳. پخت و سرو کوکو ماکارونی

هم زدن تخم مرغ

در این مرحله از طرز تهیه کوکوی ماکارونی، تخم مرغ‌ها را در یک ظرف بشکانید و خوب هم بزنید و بعد در یک ظرف، ماکارونی آبکش و خنک شده را به همراه مواد کوکویی که بالا درست کرده‌اید، روی هم بریزید و هم بزنید و سپس تخم‌مرغ هم‌زده را اضافه کنید و مجدد هم بزنید.

خب! حالا در یک تابه مناسب، مقداری روغن بریزید و اجازه دهید خوب داغ شود؛ وقتی روغن به مقدار کافی داغ شد مواد را داخل ماهیتابه بریزید و پنیر پیتزا را هم رویش بریزید و اجازه دهید خوب سرخ شود.

بعد از سرخ شدن یک طرف کوکو آن را برگردانید و طرف دیگر را هم سرخ کنید. کوکوی ماکارونی شما تقریبا بعد از ۲۰ تا ۲۵ دقیقه آماده است. آن را در ظرف مناسب بریزید و با خیارشور و ماست سرو کنید. نوش جان!

اگر عاشق ماکارونی هستید و دوست دارید ماکارونی را به شکل‌های مختلف بپزید و لذت ببرید می‌توانید غذاهای زیر که همگی با ماکارونی درست می‌شود را هم امتحان کنید:

نکات مهم در تهیه کوکوی ماکارونی

  • این کوکو را می‌توانید در فر هم تهیه کنید. برای این کار کوکو را در فری که دمایش ۱۸۰ درجه است به مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه بگذارید تا بپزد.
  • اگر دوست دارید کوکو ماکارونی شما پنیر پیتزا نداشته باشد می‌توانید آن را حذف کنید.
  • به جای سوسیس می‌توانید از مرغ پخته و ریش‌ریش شده یا گوشت چرخ کرده و تفت داده شده در مواد کوکو استفاده کنید و به این ترتیب یک کوکوی سالم با عنوان کوکو ماکارونی با گوشت چرخ کرده داشته باشید.
  • آویشن یکی از بهترین چاشنی‌های همراه ماکارونی است، چه آن را در طرز تهیه سالاد ماکارونی استفاده کنید، چه طرز تهیه کوکوی ماکارونی که الان به شما آموزش دادیم.
  • این کوکوی خوشمزه را می‌توانید با سس گوجه که دستور تهیه آن در کتاب کاله با عنوان طرز تهیه سس گوجه آمده هم میل کنید.

فوت‌وفن‌ها و نکات مهم در تهیه کوکو ماکارونی

کوکوی ماکارونی را می‌توانید با مواد مختلف درست کنید، بنابراین بی‌راه نیست اگر بگوییم کوکو ماکارونی را می‌توان به روش‌های مختلف و با رعایت نکات و جزییات هر کدام راحت درست کرد.

تهیه کوکو ماکارونی با انواع ماکارونی

برای تهیه کوکو ماکارونی هیچ محدودیتی در استفاده از مواد وجود ندارد و شما با توجه به ذائقه خود می‌توانید به آن موادی را کم یا زیاد کنید. یا حتی به جای ماکارونی فرمی از ماکارونی رشته‌ای استفاده کنید. اما اگر از کوکو ماکارونی رشته‌ای استفاده کردید بهتر است آن را حداقل سه تیکه کنید.

تهیه کوکو ماکارونی در فر

کوکوی ماکارونی را می‌توانید در فر هم درست کنید. همان‌طور که بالا هم اشاره کردیم اگر بخواهید کوکوی خود را در فر درست کنید باید فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید و کوکو را در آن بپزید. اگر از فر برای پخت کوکوی ماکارونی استفاده می‌کنید، می‌توانید هم آن را در قالب به صورت یکپارچه بریزید و هم مواد را در ظرف‌های مافین بریزید و به این ترتیب کوکوی ماکارونی تک نفره درست کنید. این شکل کوکو قطعا مناسب مجالس است.

دیدگاه ها