طرز تهیه سوپ ماکارونی خوشمزه، آسان و مقوی

طرز تهیه سوپ ماکارونی
آسان
۶ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

بچه‌ها عاشق ماکارونی‌های شکلی و غذاهای تازه و متفاوت هستند و شاید اضافه کردن آنها به یک سوپ کامل و مقوی، بهانه خوبی برای آشتی دادن آنها با سوپ‌ها باشد. در این مطلب یک سوپ مرغ سالم و مقوی را به شما آموزش می‌دهیم. سوپی که برخلاف همیشه به جای رشته فرنگی، به آن ماکارونی اضافه کرده‌ایم. طرز تهیه سوپ ماکارونی خوشمزه را در ادامه بخوانید و در کمتر از یک ساعت آن را آماده کنید.

مواد لازم برای تهیه سوپ ماکارونی

  • روغن زیتون بکر پنج قاشق غذاخوری
  • مرغ چرخ کرده نیم کیلو
  • نمک دریا و فلفل سیاه به مقدار لازم
  • تخم گشنیز یک قاشق چای‌خوری
  • هویج بزرگ یک عدد
  • پیاز یک عدد
  • ساقه کرفس دو عدد
  • پودر آویشن یک قاشق چای‌خوری
  • سیر چهار حبه
  • آب مرغ سه تا چهار لیوان
  • ماکارونی صدفی دو‌سوم لیوان
  • لیمو تازه به مقدار لازم

طرز تهیه سوپ ماکارونی

۱. آماده کردن مرغ

پخت مرغ چرخ کرده

اولین مرحله از طرز تهیه سوپ ماکارونی آماده کردن مرغ آن است. برخلاف روش تهیه سوپ مرغ کلاسیک، برای تهیه این سوپی که قرار است به شما آموزش دهیم از مرغ چرخ کرده به جای مرغ تکه یا ریش شده استفاده می‌شود. برای شروع پس مرغتان را با چرخ گوشت چرخ کنید سپس در یک قابلمه بزرگ، سه قاشق غذاخوری روغن زیتون را گرم کنید و مرغ چرخ کرده را در روغن بریزید و تفت دهید. در جریان پخت، مرغ را با قاشق چوبی هم بزنید و بعد از حدود سه دقیقه، سیر رنده شده، تخم گشنیز و نمک و فلفل را اضافه کنید. پخت را تا زمانی که مرغ آب بیاندازد ادامه دهید. سپس اجازه دهید آب مرغتان بخار شود. در این مرحله شعله گازتان را خاموش کنید و به سراغ تهیه باقی مواد بروید.

نکته مهم:

اگر به هر دلیلی دسترسی به چرخ گوشت ندارید می‌توانید از مرغ ریش ریش یا تکه شده هم برای تهیه این سوپ استفاده کنید.

۲. آماده کردن سبزیجات و اضافه کردن آب مرغ به آنها

آماده کردن هویج، کرفس و پیاز

بعد از تهیه مرغ نوبت آن است که سبزیجات سوپ را آماده کنید برای این کار هویج و کرفس ریز خرد شده را همراه با پیاز نگینی خرد شده و آویشن در قابلمه بریزید و کمی نمک و فلفل و دو قاشق غذاخوری روغن به آنها اضافه کنید. حرارت را کمی بالا ببرید و بعد از گذشت حدود سه دقیقه از تفت دادن مواد، آب مرغ را اضافه کنید و منتظر جوش آمدنش بمانید.

نکته مهم:

آب مرغ را می‌توانید از قبل آماده کرده و همیشه در یخچالتان برای استفاده داشته باشید. طرز تهیه آب مرغ را می‌توانید در کتاب کاله مطالعه کنید.

۳. اضافه کردن مرغ و ماکارونی به سبزیجات پخته شده

اضافه کردن ماکارونی به سوپ ماکارونی

حدود نیم ساعت تا چهل دقیقه بعد از پخت مواد داخل قابلمه، در صورت کم شدن آب مرغ مقداری آب جوشیده در قابلمه بریزید. سپس مرغ سرخ شده را همراه با ماکارونی‌ها به مواد درحال جوشیدن اضافه کنید. بعد از حدود ۱۰ دقیقه، آب لیمو و نمک و فلفل سوپ را اندازه کرده و آن را سرو کنید.

چند نکته مهم:

اضافه کردن ماکارونی به سوپ گوجه فرنگی هم ایده بدی به نظر نمی‌رسد حتما آن را امتحان کنید. طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی را می‌توانید در کتاب کاله مطالعه کنید.

در دستور تهیه سوپی که برایتان گفتیم از ماکارونی صدفی استفاده کردید اما می‌توانید انواع ماکارونی شکلی را که دوست دارید انتخاب کنید.

 

نکات تکمیلی برای طرز تهیه سوپ ماکارونی

برای تهیه سوپ ماکارونی هم مثل هر غذای دیگر رعایت فوت‌وفن‌ها و نکات به کارتان می‌آید. در ادامه بخشی از نکات را با هم بررسی می‌کنیم.

ران مرغ، بهترین قسمت مرغ برای تهیه سوپ

برای این که زمان کمتری صرف پخت سوپتان کنید می‌توانید از ران مرغ استفاده کنید. ضمن این که ران مرغ طعم بیشتری به غذا می‌دهند و مثل سینه مرغ خشک نیستند.

تنوع سبزیجات سوپ ماکارونی

به طور کلی در تهیه سوپ ماکارونی می‌توانید از انواع سبزیجات استفاده کنید و اگر هر کدام از سبزیجاتی که ما گفتیم را دوست ندارید می‌توانید به راحتی آن را حذف کنید. همچنین می‌توانید برای تهیه سوپ‌هایتان از سبزیجات منجمد به جای سبزیجات تازه هم استفاده کنید.

نحوه نگهداری سوپ ماکارونی با مرغ

درست است که همه ما عاشق درست کردن یک قابلمه بزرگ سوپ مرغ و لذت بردن از آن در طول هفته هستیم. اما خوب است این نکته را هم در نظر داشته باشید که اگر این سوپ بیش از حد طولانی نگهداری شود، ماکارونی‌ها نرم می‌شوند. بنابراین اگر می‌خواهید این سوپ را بیشتر از یک تا دو روز نگهداری کنید، بهتر است سوپ را بدون ماکارونی تهیه کنید و درست قبل از سرو ماکارونی را به سوپتان اضافه کنید.

تهیه غذاهای متنوع با ماکارونی

ماکارونی از آن دسته مواد غذایی است که همه دوستش دارند و احتمالا عاشقانش استفاده ماکارونی در تمام غذاها را هم می‌پسند. شاید ابتدا که طرز تهیه سوپ ماکارونی را دیدید برایتان سوال بود که مگر سوپ با ماکارونی هم می‌شود؟ که الان در پایان متوجه شدید که بله می‌شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید علاوه بر غذاهای رایج دیگری مثل طرز تهیه ماکارونی با مرغ می‌‌توانید طرز تهیه کوکو ماکارونی را هم در کتاب کاله در کنار طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ مطالعه کنید.

دیدگاه ها