طرز تهیه ماکارونی با مرغ خوشمزه و آسان

طرز تهیه ماکارونی با مرغ
آسان
6-8 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

ماکارونی را می‌توان با مواد مختلف تهیه و مزه‌دار کرد. یکی از جذاب‌ترین موادی که می‌توان به مایه ماکارونی اضافه کرد، مرغ است. اگر به هر دلیلی نمی‌توانید گوشت قرمز استفاده کنید، گوشت مرغ می‌تواند جایگزین خوبی برایتان باشد. در ادامه این مطلب از کتاب کاله، در تکمیل طرز تهیه ماکارونی مجلسی و طرز تهیه ماکارونی با سویا، این بار طرز تهیه ماکارونی با مرغ را مرور می‌کنیم. همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ماکارونی با مرغ

  • ماکارونی یک بسته
  • سینه مرغ دو عدد
  • پیاز (بزرگ) یک عدد
  • فلفل دلمه‌ای (متوسط) یک عدد
  • رب گوجه سه قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل و آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه ماکارونی با مرغ

۱. آماده کردن مرغ مورد نیاز

پختن و سرخ کردن مرغ

اولین مرحله از طرز تهیه ماکارونی با مرغ این است که مرغ آن را آماده کنید. برای این کار، سینه مرغ را به قطعات کوچک خرد کنید و سپس در مقداری روغن و بخشی از پیاز که خرد کرده‌اید، تفت دهید. سپس مقداری آب رویش بریزید و اجازه دهید مرغ در ماهیتابه‌ای که درش را بسته‌اید به مدت ۲۰ دقیقه بپزد.

۲. آماده کردن مایه ماکارونی

آماده کردن سس ماکارونی

حالا نوبت پیازهاست. پس پیازهای خرد شده را در مقداری روغن تفت دهید و اجازه دهید خوب سرخ شود. بعد از این‌که پیازها مقداری سرخ شدند نوبت آن رسیده که مقداری زردچوبه به آن اضافه کنید. سپس مرغ پخته شده را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید. بعد فلفل دلمه‌ای خرد شده را اضافه کنید و در نهایت نمک و فلفل و آویشن را اضافه کنید. حالا نوبت آن است که رب را اضافه کنید و مواد را خوب با هم مخلوط کنید. به این ترتیب مایه ماکارونی شما آماده است.

۳. آبکش کردن ماکارونی و دم کردن آن

آبکش کردن ماکارونی ساده

در آخرین مرحله، ماکارونی رشته‌ای یا انواع ماکارونی شکلی مدنظرتان را باید آبکش کنید. برای آبکش کردن ماکارونی ابتدا در یک قابلمه بزرگ به میزان دو‌سومش آب بریزید و اجازه دهید آبی که به آن مقداری نمک اضافه کرده‌اید، جوش بیاید.

بعد از گذشت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه ماکارونی را با مقداری آب سرد آبکش کنید و سپس در قابلمه مد نظرتان برای ته دیگتان یا سیب‌زمینی یا نان بچینید و به ترتیب اول یک لایه ماکارونی بریزید، سپس مقداری مایه ماکارونی اضافه کنید و این کار را تا اتمام مواد ادامه دهید. بعد دم‌کنی را روی در قابلمه بگذارید و اجازه دهید به مدت ۳۵ تا ۴۵ دقیقه ماکارونی دم بکشد.

نکات مهم:

برای تهیه ته دیگ ماکارونی می‌توانید گزینه‌های مختلفی استفاده کنید. اگر دوست دارید ته‌دیگ‌های خاص و متفاوت داشته باشید می‌توانید طرز تهیه انواع ته دیگ ماکارونی را در کتاب کاله مطالعه کنید.

بهتر است بعد از آبکش کردن ماکارونی حتما رویش آب سرد بریزید تا نشاسته اضافی ماکارونی از آن خارج شود و در نهایت از شفته شدن یا به هم‌چسبیدن ماکارونی‌ها جلوگیری کنید و به این ترتیب مواد بهتر به خورد ماکارونی‌تان برود.

اگر دوست دارید انواع مختلف غذا با ماکارونی را امتحان کنید به شما توصیه می‌کنیم طرز تهیه سالاد ماکارونی و طرز تهیه کوکوی ماکارونی را هم در کتاب کاله مطالعه کنید.

در کنار این غذاها می‌توانید هم از خواص ماکارونی بهره ببرید و هم دستورالعمل‌های پخت مختلف را فرا بگیرید، رسپی‌های زیر را هم می‌توانید مطالعه کنید:

نکات و فوت و فن های تهیه ماکارونی

چند نکته تکمیلی برای تهیه انواع غذا با ماکارونی

همان‌طور که گفتیم با ماکارونی می‌توانید غذاهای مختلفی درست کنید، اما نکته مهم این است که برحسب غذایی که می‌خواهید با انواع ماکارونی تهیه کنید باید نکاتی را رعایت کنید. در ادامه بخشی از نکات را با هم بررسی می‌کنیم:

نکاتی برای آبکش کردن ماکارونی

بهتر است برای نچسبیدن ماکارونی‌ها به هم، در آبی که برای آبکش کردن آماده می‌کنید مقداری نمک و روغن بریزید و بعد از آبکش کردن هم حتما ماکارونی را با آب سرد آبکش کنید.

اگر از قابلمه‌های روحی استفاده می‌کنید برای آن‌که قابلمه رنگ زرد نگیرید، می‌توانید یک پر لیموترش در آن بیندازید.

نکاتی برای سس یا مایه ماکارونی

راز خوشمزه شدن ماکارونی به سس آن برمی‌گردد. دقت کنید که سس ماکارونی را می‌توانید کاملا به سلیقه خود طعم‌دار کنید. یکی از گزینه‌های خوب برای طعم‌دادن به ماکارونی زعفران دم کرده است. بهترین روش دم کردن زعفران را می‌توانید در کتاب کاله مطالعه کنید.

سس ماکارونی‌تان را می‌توانید با مواد مختلف از جمله سبزیجاتی مثل هویج، قارچ و نخود سبز یا ذرت متنوع کنید.

اگر رژیم ندارد می‌توانید انواع پنیر از جمله پنیر پارمزان را به ماکارونی خود استفاده کنید.

نکاتی برای ته دیگ ماکارونی

ته دیگ ماکارونی به زیبایی ماکارونی‌تان کمک بزرگی می‌کنید. برای ته دیگ می‌توانید از سیب زمینی، نان لواش، کاهو یا کنجد هم استفاداه کنید. برای آشنایی با روش‌های مختلف تهیه ته دیگ ماکارونی می‌توانید مقاله داستان ماکارونی و ته دیگ ماکارونی ایرانی و طرز تهیه ته دیگ ماکارانی را مطالعه کنید.

دیدگاه ها