طرز تهیه سالاد الویه با کالباس مجلسی با طعم عالی

طرز تهیه سالاد الویه با کالباس
آسان
6 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

سالاد الویه از جمله غذاهای سردی محسوب می‌شود که بهترین و اصلی‌ترین انتخاب ایرانی‌ها برای موقعیت‌هایی مثل مهمانی‌های جشن تولد است. سالاد الویه را می‌توان به روش‌های مختلفی مثل سالاد الویه با مرغ یا سالاد الویه گیاهی تهیه کرد. همچنین کالباس هم از دیگر پروتئین‌هایی است که در صورت افزوده شدن به این غذای خوشمزه، طرفداران پروپاقرص و خاص خود را پیدا می‌کند. در این مطلب با طرز تهیه سالاد الویه با کالباس همراه شوید.

مواد لازم برای طرز تهیه سالاد الویه با کالباس

  • سیب‌زمینی بزرگ ۴ عدد
  • تخم‌مرغ ۴ عدد
  • کالباس گوشت یا مرغ ۳۰۰ گرم
  • نخودفرنگی ۲۰۰ گرم
  • هویج متوسط ۲ عدد
  • خیارشور ۲۰۰ گرم
  • سس مایونز ۴ قاشق غذاخوری
  • آب‌لیمو ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

مراحل طرز تهیه سالاد الویه با کالباس

۱. پختن مواد اولیه

در اولین مرحله از تهیه سالاد الویه با کالباس، به سراغ پختن مواد اولیه می‌رویم. سیب‌زمینی‌ها را خوب و ترجیحا با یک اسکاچ زبر بشویید تا هیچ‌گونه گل و لکه‌ای روی پوستشان باقی نماند. سپس آن‌ها را به همراه تخم‌مرغ‌ها و هویج‌های پوست‌کنده، در یک قابلمه متوسط ریخته و روی حرارت متوسط قرار بدهید تا بپزند.

سیب‌زمینی آب‌پز

همچنین اگر از کنسرو نخودفرنگی آماده و بازاری استفاده نمی‌کنید، در یک ظرف کوچک دیگر، نخودفرنگی‌ها را هم روی حرارت گذاشته و اجازه بدهید تا بپزند و نرم شوند. سپس آن‌ها را از روی حرارت برداشته و با آب سرد بشویید و آبکش کنید.

تخم‌مرغ آب‌پز

۲. خرد کردن مواد

پس از پختن مواد اولیه، نوبت به خرد کردن تمام مواد سالاد الویه به اندازه‌های مناسب می‌رسد.

ابتدا سیب‌زمینی‌ها را پوست کنده و به صورت نگینی خرد کنید تا خنک شوند. تخم‌مرغ‌ها و خیارشورها را رنده کنید و هویج‌ها را به صورت نگینی خرد کنید. همچنین کالباس‌ها را به صورت مکعبی درشت خرد کرده و تمام مواد سالاد الویه را در یک کاسه با اندازه مناسب بریزید.

۳. درست کردن سس سالاد الویه

در یک ظرف کوچک‌تر، سس مایونز را به همراه آب‌لیمو (ترجیحا آب لیموی تازه) و نمک و فلفل سیاه مخلوط کنید تا سس شما رقیق شود.

در صورت تمایل، می‌توانید به این ترکیب، ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون هم اضافه کنید و همچنین برای اینکه سس سالم‌تری داشته باشید، از ترکیب ۲ قاشق غذاخوری سس مایونز به همراه ۲ قاشق غذاخوری ماست چکیده، یا فقط ۴ قاشق غذاخوری ماست چکیده استفاده کنید.

پس از رقیق کردن سس، آن را هم به مواد سالاد الویه اضافه کرده و تا زمان یکدست شدن مواد و آغشته شدن آن‌ها با سس، به مخلوط کردن ادامه دهید. سپس سالاد الویه با کالباس خود را در ظرف موردنظر ریخته و با انواع تزیین مختلف مثل نخودفرنگی، هویج، گوجه‌فرنگی و خیارشور، سرو کنید.

سالاد الویه

سوالات متداول در طرز تهیه سالاد الویه با کالباس

در این مطلب با طرز تهیه سالاد الویه با کالباس آشنا شدیم. این غذا، بهترین انتخاب در تهیه یک غذای سرد آسان برای مواقعی مثل پیک‌نیک‌ها و جشن تولدهاست که طرفداران بی‌شماری دارد و اکثر افراد آن را دوست دارند. در ادامه این مطلب به برخی از سوالات متداول و رایج شما در خصوص طرز تهیه سالاد الویه با کالباس پاسخ می‌دهیم.

بهترین کالباس برای تهیه سالاد الویه با کالباس چیست؟

برای تهیه این غذا می‌توانید از انواع کالباس‌های موجود در بازار با درصدهای مختلف، مثل کالباس گوشت یا مرغ و حتی کالباس مارتادلا استفاده کنید.

طرز تهیه سالاد الویه با کالباس برای ۲۰ نفر چیست؟

دستوری که در این مطلب برای تهیه سالاد الویه ذکر شده، برای حدود ۴ تا ۶ نفر مناسب است. برای تهیه سالاد الویه با کالباس برای ۲۰ نفر، مواد ذکر شده در این دستور را ۳ برابر کنید. البته پیش‌تر نیز طرز تهیه این سالاد برای ۱۰ نفر را با مرغ و هویج آموزش داده‌ایم.

دیدگاه ها