طرز تهیه شیرینی نعلی با پیمانه و بسیار ساده

طرز تهیه شیرینی نعلی با پیمانه
آسان
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

شیرینی نعلی یکی از خوشمزه‌ترین شیرینی‌های عید است که می‌توانید با پیمانه و به سادگی در منزل درست کنید. این شیرینی خوشمزه را به دلیل شباهتش به نعل اسب و اشک، به هر دو نام می‌شناسند. ظاهر ساده اما طعم خوشمزه‌ آن، زینت‌بخش سفره‌‌ هفت‌سین ایرانی‌ها در عید نوروز است. در مطالب قبلی دستور تهیه شیرینی کشمشی و شیرینی بهشتی را برایتان گفته‌ایم تا با ساده‌ترین مواد آن را در منزل آماده‌اش کنید. در این مطلب شما را با طرز تهیه شیرینی نعلی با پیمانه آشنا خواهیم کرد تا در کنار دیگر شیرینی‌ها، برای عیدتان درست کنید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی نعلی

  • تخم مرغ سه عدد
  • پودرقند یک لیوان
  • روغن مایع یک لیوان
  • آرد سفید سه‌و‌نیم لیوان
  • بیکینگ‌پودر دو قاشق چای‌خوری
  • وانیل یک قاشق چای‌خوری
  • پودرزنجبیل یا هل یک قاشق غذاخوری
  • شکلات به مقدار لازم
  • پودرپسته به مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی نعلی

۱. تخم‌مرغ و پودر قند را بزنید

مخلوط کردن پودرقند و تخم مرغ در طرز تهیه شیرینی نعلی

در اولین مرحله از طرز تهیه شیرینی نعلی با پیمانه ، بعد از آماده کردن مواد اولیه با پیمانه شیرینی‌پزی و رسیدن دمای آن‌ها به دمای محیط، به سراغ پیش بردن مراحل تهیه شیرینی‌تان بروید. برای داشتن اندازه‌گیری دقیق مواد می‌توانید از لیوان دسته‌دار فرانسوی هم استفاده کنید. یک کاسه مناسب انتخاب و تخم‌مرغ‌ها را در آن بشکنید. پودر قند را هم اضافه کرده و با هم‌زن برای دو دقیقه با سرعت تند هم بزنید. دورگیری کرده و مجدد برای یک دقیقه دیگر با همان سرعت هم بزنید. مخلوط‌تان باید کرمی‌رنگ و حجیم شده باشد. شیرینی پفکی گردویی را هم حتما در کنار دیگر شیرینی‌های عیدتان درست کنید.

۲. روغن مایع و وانیل را اضافه کنید

در دومین مرحله از طرز تهیه شیرینی نعلی با پیمانه باید روغن‌مایع و وانیل را اضافه کنید. بعد از دورگیری کاسه، روغن‌مایع گفته‌شده را به همراه وانیل اضافه کرده و برای دو دقیقه با همان سرعت تند هم بزنید. حال یک کاسه تمیز و خشک دیگر را انتخاب تا آرد و بیکینگ‌پودر را در آن الک کنید. برای داشتن خمیری لطیف بهتر است آن‌ها را دو تا سه بار الک کنید تا حبابی نداشته باشد. مخلوط آرد را باید به آرامی به مواد اضافه و هم بزنید. شیرینی ونیزی را هم به آسانی می‌توانید در روزهای تعطیل درست کنید.

۳. خمیر شیرینی را درست کنید

در سومین مرحله از طرز تهیه شیرینی نعلی با پیمانه بعد از اضافه کردن تدریجی آرد به کاسه، ابتدا آن را با هم‌زن برای دو تا سه دقیقه مخلوط کنید سپس با کمک لیسک خمیر را جمع کنید. خمیر شیرینی‌تان را نباید ورز بدهید چراکه روغن می‌اندازد. در ادامه خمیر را با نوک انگشتان خود جمع کنید و روی آن را بپوشانید. خمیر شیرینی نعلی را برای نیم ساعت در یخچال بگذارید تا استراحت کرده و خنک شود. پیشنهاد ما به شما  درست کردن شیرینی زبان اصیل و خانگی برای پذیرایی از عزیزان‌تان در عید است.

۴. خمیر شیرینی را حالت بدهید

در چهارمین مرحله از طرز تهیه شیرینی نعلی با پیمانه ، نوبت به حالت دادن به خمیر و پخت شیرینی‌ها می‌رسد. از خمیر به اندازه دلخواه بردارید و آن را به شکل لوله درآورید. به لوله‌های خمیری حالت نعل اسب یا قطره اشک بدهید. سینی فر را کاغذروغنی پهن کنید و شیرینی‌ها را روی آن با فاصله بچینید. فر را با دمای ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید بعد از گرم شدن سینی شیرینی‌ها را برای ۱۰ دقیقه داخل آن بگذارید تا پخته شوند. در نهایت بعد از ده دقیقه دمای فر را برای چند دقیقه روی ۱۳۰ درجه بگذارید تا شیرینی‌ نعلی‌هایتان سفت مانده و تغییر رنگ ندهند. شیرینی پنجره‌ای با پیمانه هم در روزهای عید طرفداران خودش را دارد از آن غافل نشوید.

۵. شیرینی نعلی ها را تزئین کنید

 

 

تزئین شیرینی نعلی با سس شکلاتی و ترافل

در آخرین مرحله از طرز تهیه شیرینی نعلی با پیمانه ، نوبت به تزئین آن‌ها می‌رسد. شکلات را بن‌ماری کنید. شیرینی‌ها را بعد از خنک شدن، داخل سس شکلاتی فرو کنید. سپس می‌توانید به آن‌ها پودرپسته، ترافل رنگی یا هل بزنید. شیرینی‌ها را داخل ظرف مورد‌ نظر بچینید و برای عزیزان‌تان سرو کنید.

دستور تهیه شیرینی نعلی با پیمانه

نکات تکمیلی پخت شیرینی نعلی

شیرینی نعلی که یکی از سنتی‌ترین و خوشمزه‌ترین شیرینی‌های ایرانی محسوب می‌شود طرفداران بسیاری دارد. این شیرینی هم مانند شیرینی نخودچی یا قطاب به راحتی و در اسرع وقت آماده می‌شود که برای پذیرایی از عزیزان‌تان در دورهمی‌ها می‌تواند مناسب باشد. نکات گفته‌شده در ادامه شما را در پخت بهتر این شیرینی کمک خواهد کرد.

روش های دیگر تهیه شیرینی نعلی

روش های پخت شیرینی نعلی با پیمانه

شیرینی نعلی را می‌توانید مانند شیرینی کشمشی در توستر و کیک اسفنجی در قابلمه درست کنید. داخل تابه دوطرفه یا قابلمه کاغذ روغنی پهن کنید و شیرینی‌ها را داخل آن بچینید. در تابه را ببندید و تنها «۱۵ دقیقه» زمان دهید تا کامل پخته شوند. استفاده از شعله‌پخش‌کن را فراموش نکنید. برای پخت شیرینی نعلی با پیمانه در توستر یا فر برقی باید دمای آن را ۲۰ درجه کم‌تر تنظیم کنید.

جایگزین روغن مایع

استفاده کره و روغن صاف قنادی در طرز تهیه شیرینی نعلی با پیمانه

شما در طرز تهیه شیرینی نعلی با پیمانه ، کره یا روغن صاف قنادی را می‌توانید جایگزین روغن‌مایع کنید بی‌آن‌که در طعم و مزه آن تغییری به وجود بیاید. برای روزهای عیدتان شیرینی اسکار گردویی را هم می‌توانید درست کنید.

دیدگاه ها