طرز تهیه میگو سوخاری فوری و خوشمزه در خانه

میگو سوخاری
آسان
۴ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

میگو سوخاری یک غذای دریایی است که طرفداران بسیاری دارد و به دلیل دریایی بودنش با مرغ و قارچ و پنیر سوخاری تفاوت دارد و کمتر می‌توانید آن را در فست فودها پیدا کنید و برای میل کردن این غذا باید به سراغ رستوران‌هایی بروید که غذای دریایی دارند یا آن را در منزل تهیه کنید و نوش جان بفرمایید. ما طرز تهیه میگو سوخاری را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا آن را فوری در خانه تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید.

طرز تهیه میگو سوخاری فوری و خوشمزه

  • میگویک کیلو
  • آبلیمو تازهسه قاشق غذاخوری
  • تخم مرغیک عدد
  • سیرپنج حبه
  • آرد سفیدیک پیمانه
  • آرد سوخارییک پیمانه
  • روغن سرخ کردنیبه مقدار لازم
  • نمک و فلفلبه مقدار لازم

طرز تهیه میگو سوخاری فوری و خوشمزه

مرحله اول

میگو یکی از غذاهای دریایی کم کالری بوده که بسیار پرخاصیت و خوشمزه است و به روش‌های متفاوت مانند خوراک میگو، میگو کبابی و کوکتل میگو در کشورهای مختلف تهیه و سرو می‌شود. شما همچنین می‌توانید این غذای دریایی محبوب را مانند مرغ سوخاری تهیه و در کنار دوستانتان میل کنید.

برای تهیه میگو سوخاری فوری و خوشمزه ابتدا باید میگوها را تمیز کنید و درون یک ظرف بریزید. برای طعم‌دار کردن میگوها از آبلیمو تازه، نمک و فلفل کمک بگیرید. آن‌ها را با هم ترکیب کنید و میگوها را در آن بخوابانید و سپس سیر را رنده کنید و به آن اضافه کنید. مواد را طوری مخلوط کنید و میگوها را درون آن بخوابانید که مواد به تمام قسمت‌های میگو برسد. سپس یک سلفون روی ظرف آن بکشید  و برای سه ساعت آن را در یخچال قرار دهید تا مواد خوب به خورد میگوها روند و آن‌ها طعم‌دار شوند.

مرحله دوم

بعد از اینکه میگوها خوب طعم گرفتند آن‌ها را از یخچال خارج کنید. آرد سوخاری، آرد سفید و تخم مرغ را درون سه کاسه جدا بریزید. تخم مرغ را کمی هم بزنید تا بافت آن از هم جدا شود. یک عدد تابه گود روی گاز قرار دهید و به مقدار لازم روغن درون آن بریزید و اجازه دهید تا کاملا داغ شود.

مرحله سوم

میگوها را ابتدا درون آرد سفید بغلتانید سپس آن را درون تخم مرغ فرو کنید و در نهایت تمام اطراف آن را آغشته به آرد سوخاری کنید و آن را درون تابه بیندازید و به میگوها اجازه دهید تا کاملا طلایی شوند و سپس آن را از روغن خارج کنید و درون یک صافی فلزی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. همین روند را برای سرخ کردن تمامی میگوها طی کنید. میگو سوخاری را روی یک دستمال تمیز قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها کشیده شود. این غذای خوشمزه را می‌توانید با سس رنچ به همراه سیب زمینی تنوری و سالاد کلم میل کنید.

دیدگاه ها