طرز تهیه وافل سیب زمینی | یک صبحانه خوشمزه و لذت بخش

وافل سیب زمینی
آسان
4 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

همه ما از اهمیت وعده صبحانه آگاهی داریم. با این وجود گاهی اوقات از خوردن این وعده غذایی مهم غفلت می‌کنیم. اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که از خوردن صبحانه‌های تکراری خسته شده‌اید و به دنبال ایده‌های جدید برای صبحانه هستید، پیشنهاد ما  وافل سیب زمینی است. صبحانه‌ای که نه تنها بزرگسالان، بلکه کودکان هم از خوردن آن لذت می‌برند. وافل سیب زمینی بسیار خوشمزه بوده و تهیه آن وقت زیادی از شما نمی‌گیرد. این صبحانه لذید، یک غذای کامل برای بدن است و مصرف آن در هنگام صبح می‌تواند انرژی مورد نیاز را به بدن شما برساند تا یک صبح دل‌انگیز و روزی سرحال و پرانرژی را شروع کنید. چرا که سیب‌ زمینی سرشار از کالری است. ما در این مقاله طرز تهیه وافل سیب زمینی را به شما آموزش می‌دهیم. پس دست به کار شوید و این صبحانه خوشمزه را در خانه تهیه کنید.

مواد مورد نیاز برای تهیه وافل سیب زمینی

  • کرهدو قاشق غذاخوری
  • پیاز یک عدد
  • سیریک قاشق سوپ‌خوری
  • سیب زمینی دو عدد
  • آرد گندم یک چهارم فنجان
  • تخم مرغ دو عدد
  • نمک یک چهارم قاشق چای‌خوری
  • فلفل سیاه یک چهارم قاشق چای‌خوری

طرز تهیه وافل سیب زمینی

مرحله اول

ابتدا سیب زمینی‌ها را آب پز کنید، سپس پوست آن را بگیرید و با گوشت کوب یا هاونگ سیب زمینی‌های را بکوبید تا تبدیل به پوره شود. باید دو فنجان پوره سیب زمینی تهیه کنید.

مرحله دوم

در یک ماهیتابه کره ریخته و روی حرارت متوسط بگذارید. سپس پیاز را خرد و سیر را له کنید و به ماهیتابه اضافه کرده و اجازه دهید حدود ۵ تا ۷ دقیقه تفت بخورد تا به رنگ طلایی درآید.

مرحله سوم

می‌توانید در تهیه وافل سیب زمینی از دستگاه وافل ساز استفاده کنید. اما اگر دستگاه وافل ساز ندارید، می‌توانید وافل را در فر بپزید‌. چه از دستگاه وافل استفاده می‌کنید چه از فر، در هر صورت باید قالب را گرم کنید. دستگاه وافل را به برق بزنید تا کمی گرم شود. اگر از فر استفاده می‌کنید قالب فر را در فر گرم کنید. در صورتی که قالب پوشش نچسب ندارد، کمی آن را با روغن چرب کنید.

مرحله چهارم

در یک کاسه بزرگ، پیاز، سیر، سیب زمینی پوره شده، آرد گندم، تخم مرغ، نمک و فلفل سیاه را اضافه کرده و کاملا هم بزنید تا مواد یکدست شوند.

مرحله پنجم

خمیر آماده شده را داخل قالب دستگاه وافل یا قالب فر ریخته و اجازه دهید به مدت تقریبا ۷ الی ۸ دقیقه پخته شود تا رنگ آن طلایی شود. سپس وافل‌ها را تست کنید. اگر هنوز کامل نپخته، اجازه دهید بیشتر بپزد. همچنین اگر دوست دارید وافل خیلی ترد باشد، اجازه دهید ۱۰ تا ۱۲ دقیقه در دستگاه یا فر بماند.

قبلا طرز تهیه انواع دیگر وافل را هم به شما آموزش داده‌ایم، طرز تهیه وافل کدوحلوایی، طرز تهیه وافل غلات و طرز تهیه وافل ردولوت را هم بخوانید.

دیدگاه ها