طرز تهیه ساندویچ ماکارونی به سبک ساندویچی های قدیمی

طرز تهیه ساندویچ ماکارونی
متوسط
4 الی 7 نفر
آماده سازی
30 تا 60 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

ترکیب ساندویچ و ماکارونی و داشتن غذایی به نام ساندویچ ماکارونی قطعا تجربه متفاوتی از خوردن ساندویچ و ماکارونی ساده را برایتان ایجاد می‌کند. اما طرز تهیه ساندویچ ماکارونی قدیمی چیست؟

ساندویچ ماکارونی یکی از جذاب‌ترین غذاهایی است رد و نشان آن را می‌توانید در ساندویچی‌های قدیمی ایران بگیرید. از این غذای خوشمزه هم می‌توانید به عنوان یک وعده غذایی در منزل لذت ببرید، هم آن را به عنوان میان‌وعده مناسب برای سفر یا پیک‌نیک‌های خود استفاده کنید.

اگر این غذا را دوست داشتید می‌توانید غذاهای دیگری هم با ماکارونی مثل طرز تهیه سالاد ماکارونی یا طرز تهیه پیتزای ماکارونی را هم امتحان کنید.

مواد لازم برای تهیه ساندویچ ماکارونی

مواد لازم
میزان مورد نیاز
ماکارونی رشته‌اینیم کیلوگرم (یک بسته)
گوشت چرخ‌کرده۴۰۰ گرم
پیاز (بزرگ)یک عدد
قارچ۱۵۰ گرم
رب گوجه فرنگی۳ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل، زردچوبه و آویشنبه مقدار لازم
نان باگتبه تعداد لازم
سیب زمینی (متوسط)دو عدد

طرز تهیه ساندویچ ماکارونی

۱. آماده کردن ماکارونی

آماده کردن ماکارونی برای ساندویچ ماکارونی

اولین مرحله از تهیه ساندویچ ماکارونی، آماده کردن ماکارونی و پخت آن است. در این مرحله درست مثل طرز تهیه ماکارونی با ته دیگ، ابتدا آب و نمک لازم برای آبکش کردن ماکارونی را در یک قابلمه مناسب به جوش آورید؛ برای این کار در یک قابلمه به میزان لازم آب بریزید و نمک اضافه کنید سپس روی اجاق بگذارید تا جوش بیاید. بعد از به جوش آمدن آب، ماکارونی را درون آب بریزید تا نرم و نیم پز شود.

همزمان که آب ماکارونی به جوش می‌آید می‌توانید مایه ماکارونی خود را آماده کنید؛ در این مرحله باید ابتدا پیاز را خرد کرده و در مقداری روغن تفت دهید تا سرخ شود، بعد از این که پیاز به میزان لازم سرخ شد، مقداری زردچوبه به آن اضافه کنید و هم بزنید. حالا نوبت آن است که گوشت چرخ کرده را به پیاز سرخ شده اضافه کنید و اجازه دهید گوشت خوب سرخ شود.

قارچ خرد شده را به ترکیب بالا اضافه کنید و تفت دهید، بعد از مدت کوتاهی از پخت قارچ، رب گوجه را به مواد اضافه کرده و خوب تفت دهید. مایه ماکارونی شما آماده است.

حالا باید ماکارونی را دم کنید، برای این کار در یک قابلمه مناسب، برای تهیه ته دیگ ماکارونی، مقداری روغن بریزید و اجازه دهید داغ شود سپس سیب زمینی ورقه شده را در کل قابلمه پهن کنید. ابتدا مقداری از ماکارونی آبکش شده بریزید سپس رویش مایه ماکارونی اضافه کنید و این کار را تا اتمام کل مایه و ماکارونی آبکش شده ادامه دهید. بعد در قابلمه‌ای که دم‌کنی رویش کشیده‌اید را روی قابلمه بگذارید و اجازه دهید ماکارونی شما به مدت ۴۵ دقیقه بپزد. ماکارونی شما آماده است.

در اصل مراحلی که تا اینجا طی کردیم دقیقاً مثل طرز تهیه ماکارونی ساده است.

چند نکته در رابطه با آماده کردن ماکارونی برای ساندویچ ماکارونی

چند نکته را نیز بد نیست در مورد آماده کردن ماکارونی برای تهیه ساندویچ ماکارونی در نظر بگیرید.

  • در تهیه ساندویچ ماکارونی می‌توانید به جای ماکارونی ساده از ماکارونی فرمی استفاده کنید.
  • به جای اینکه ماکارونی را برای ساندویچ ماکارونی به شکل ساده و معمول تهیه کنید، می‌توانید به سراغ دستورهای جذاب‌تر مثل طرز تهیه پاستا با سس آلفردو بروید. حتی برخی از افراد ترجیح می‌دهند از طرز تهیه سالاد ماکارونی که در کتاب کاله منتشر شده است استفاده کرده و سپس آن را در ساندویچ خود استفاده کنند.

۲. تهیه ساندویچ ماکارونی

طرز تهیه ساندویچ ماکارونی

حالا نوبت آن است که ماکارونی آماده شده خود را ساندویچ کنید. برای این کار ابتدا خمیر نان باگت خود را از داخل نان در بیاورید سپس مقدار از ماکارونی پخته شده را داخل آن بریزید. برای تزئین می‌توانید مقداری خیار شور، کاهو و گوجه هم داخل نان ساندویچی‌تان بگذارید تا یک ساندویچ کامل داشته باشید.

چند ترفند برای جذاب‌تر کردن سالاد ماکارونی

  • به جای نان باگت برای تهیه ساندویچ ماکارونی می‌‌توانید از نان لواش معمولی استفاده کنید تا بیشتر شبیه ساندویچ ماکارونی نوستالژی دهه ۶۰ باشد.
  • اگر خیارشور و کاهو ندارید می‌توانید ساندویچ ماکارونی‌تان را بدون آنها هم یا نهایتا با پیازچه خرد شده درست و تزئین کنید.
  • برای سس این ساندویچ هم می‌توانید سس قرمز تند را امتحان کنید هم سس مایونز؛ طرز تهیه سس قرمز تند و همینطور طرز تهیه سس مایونز خانگی را هم در کتاب کاله بخوانید.
  • برخی به ساندویچ ماکارونی سوسیس هم اضافه می‌کنند. برای تهیه ساندویچ ماکارونی با سوسیس باید سوسیس را خوب سرخ کنید و به مخلوط نهایی ساندویچ اضافه کنید.

چند پیشنهاد برای خوشمزه‌ و جذاب‌تر شدن ساندویچ ماکارونی

یکی از بهترین چاشنی‌های ساندویچ ماکارونی درست مثل ماکارونی آویشن است. اما اگر دوست دارید می‌توانید فلفل سیاه و مقدار کمی دارچین هم در حین پخت ماکارونی به آن اضافه کنید.

سس قرمز و انواع پنیر مثل پنیر پارمسان یا پنیر پیتزا هم از گزینه‌های مناسب برای خوشمزه‌تر کردن ساندویچ ماکارونی هستند. اگر می‌خواهید پنیر پیتزا به ساندویچ ماکارونی خود اضافه کنید باید نان باگت را باز کنید و روی هر قسمت آن بخشی از ماکارونی را بریزید و رویش را با پنیر پیتزا پر کنید، سپس آن را داخل فر قرار دهید تا پنیر پیتزا روی ماکارونی آب شود و به خرد ساندویچ برود.

با افزودن آویشن و فلفل به عنوان یک ادویه ماکارونی مناسب همیشه می‌توانید انواع ماکارونی را خوشمزه کنید. ضمن این که طبع ماکارونی را معتدل کنید.

اگر دوست دارید ماکارونی‌تان کالری کمتری داشته باشید می‌توانید سس کمتری استفاده کنید یا سس نریزید تا کالری ماکارونی مورد مصرف‌تان را کم کنید..

دیدگاه ها