طرز تهیه سالاد روسی

آسان
4 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

سالاد روسی یکی از معروف‌ترین سالاد‌های روسی است که توسط یک سرآشپز بلژیکی در روسیه کشف شده است. با این که مواد داخل این سالاد شباهت زیادی به سالاد الویه خودمان دارد اما پیازچه و شوید طعم منحصر به فردی به سالاد روسی می‌دهد. این سالاد را به عنوان یک پیش‌غذا و حتی غذای کامل می‌توان سرو کرد. با کتاب کاله همراه باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه سالاد روسی

  • سیب زمینی۵۰۰ گرم
  • خیارشور۲۵۰ گرم
  • ماست چکیده پرچرب کالهشش قاشق
  • سس کم چرب مایونز کاله یک قاشق
  • پیازچه به میزان لازم
  • شوید تازهبه میزان لازم

طرز تهیه سالاد روسی

مرحله اول

ابتدا سیب زمینی‌ها را خوب بشویید و داخل یک قابلمه با مقداری آب بریزید تا کاملاً بپزند.حین پخت سیب زمینی‌ها، خیارشور‌ و پیازچه‌ها را بشویید و نگینی خرد کنید. همچنین شوید را خوب بشویید و ریز خرد کنید.

مرحله دوم

برای تهیه سس سالاد روسی معمولاً سس مایونز به تنهایی کفایت می‌کند. اما استفاده از ماست هم باعث بهتر شدن طعم سالاد می‌شود. استفاده از ماست سالاد روسی را حتی سالم‌تر و البته رژیمی می‌کند. وقت آن است تا داخل یک کاسه شش قاشق ماست خامه‌ای را با یک قاشق سس مایونز ترکیب کرده و مقداری نمک و فلفل به آن اضافه کنید.

مرحله سوم

سیب زمینی‌ها را که احتمالاً تا الان پخته شده‌اند را از قابلمه بیرون آورده و کنار بگذارید تا خنک شوند. بعد از این که سیب زمینی‌ها خنک شدند، آن‌ها را پوست بگیرید و به صورت مکعب‌های کوچک خرد کنید.

مرحله چهارم

حالا داخل یک کاسه بزرگ همه مواد را ریخته و با هم مخلوط کنید. در آخر سس را اضافه کنید و هر ادویه‌جاتی که مایلید به سالاد اضافه کنید.سالاد روسی آماده است در ظرفی مناسب سرو کرده و روی آن را با شوید تزیین کنید.
توجه کنید که در صورت تمایل می‌توانید از نخود فرنگی، هویج، تخم مرغ و کالباس در تهیه این سالاد استفاده کنید. نکته قابل توجه این است که خرد کردن مواد به صورت یکدست و مکعبی باشد.

دیدگاه ها